
Methode voor prestatie-indicatoren vanuit klant-, financieel, intern en innovatief perspectief
Gevonden op
https://encyclo.nl/lokaal/10179

Een methode om verschillende invalshoeken bij het strategisch (marketing) beleid te betrekken.
Gevonden op
https://encyclo.nl/lokaal/10324

Balanced Scorecard is een techniek om een organisatie te sturen vanuit verschillende strategische oogpunten aan de hand van indicatoren. Ze geeft een overzicht van het globale prestatieniveau van een organisatie door de financiële resultaten te integreren met andere sleutel prestatie-indicatoren betreffende de klantgerichtheid, de interne processe...
Gevonden op
https://encyclo.nl/lokaal/10434

Methode voor prestatie-indicatoren vanuit klant-, financieel, intern en innovatief perspectief.
Gevonden op
https://encyclo.nl/lokaal/10441

Methode voor prestatie-indicatoren vanuit klant-, financieel, intern en innovatief perspectief.
Gevonden op
https://encyclo.nl/lokaal/11075
(BSC) (ITIL Continue serviceverbetering) Een managementinstrument ontwikkeld door Robert Kaplan (Harvard Business School) en David Norton. Een BSC maakt het mogelijk om een strategie in kritieke prestatie-indicatoren op te delen. De prestatie wordt vergeleken met de KPI's om te demonstreren hoe goed de strategie wordt gerealiseerd. Een BSC h...
Gevonden op
https://encyclo.nl/lokaal/11407

Een methode om de prestaties van een organisatie op uiteenlopend gebied te verbeteren door doelen te bepalen, prestatie-indicatoren te definiëren om vervolgens op deze indicatoren te gaan sturen (beleid maken, acties doorvoeren, meten, analyseren, bijstellen, enz.). De Balanced scorecard werd ontwikkeld door Robert Kaplan and David Norton (Harvard...
Gevonden op
https://encyclo.nl/lokaal/11557

De Balanced Scorecard is in 1992 bedacht door Robert S. Kaplan en David P. Norton. De Balanced Scorecard zou in 70 procent van de Amerikaanse bedrijven worden gebruikt en is daarmee een van de meest gebruikte managementmodellen van de wereld. Wat houdt de Balanced Scorecard in? De Balanced Scorecard is een methode waarmee je de belangrijkste onderd...
Gevonden op
https://managementgoeroes.nl/management-modellen/balanced-scorecard/

De 'balanced scorecard' (BSC) is een veelgebruikte techniek voor strategisch management en het behalen van langetermijndoelstellingen binnen organisaties. De balanced scorecard wordt met name gebruikt als evaluatiehulpmiddel voor managers die complexe doelstellingen hebben.
Gevonden op
https://nl.wikipedia.org/wiki/Balanced_scorecard

De Balanced Scorecard van Kaplan en Norton is een strategisch plan en managementsysteem dat veelvoudig wordt ingezet door bedrijven om bedrijfsactiviteiten af te stemmen op de marketingstrategie van het bedrijf, met als doel zowel interne als externe communicatie te verbeteren en prestaties van het bedrijf te controleren ten opzichte van de strateg...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11592
Geen exacte overeenkomst gevonden.